Istnieje kontrowersja w dziedzinie gier komputerowych. Ludzie wciąż nie mogą dojść do porozumienia co do tego, co sprawia, że gra jest grą i co stanowi jej podstawę, narrację czy rozgrywkę? Wielu powie, że gameplay, ktoś powie, że fabuła, ale rację mają inni, ci, którzy mówią – przyjemność. Wszystkie gry są zaprojektowane w taki sposób, aby gracz odczuwał emocjonalną satysfakcję z czasu spędzonego w grze. I nie ma znaczenia, jaka jest pierwsza rozgrywka lub historia. Ale jak wywołać emocje bez słowa?
Faktem jest, że twórcy gier znają pewien sekret – ludzki język nie jest jedynym, ale tylko jednym z wielu sposobów przekazania idei. I to ujawnia wszystko, co piękne w grach. Jak mówić o grze bez użycia słów? Jak wprowadzić w jego atmosferę? Światło. Musisz pokazać. I głównie wykorzystują do tego otoczenie i postacie.
Nie ma znaczenia jaka to gra. Duży projekt AAA lub hiper swobodna gra. Automat kasynowy lub platformówka, która wymaga dużych umiejętności. Bohaterowie pozwalają nam szybko zrozumieć scenerię i rozwinąć wobec nich empatię. Wygrywają z nami i umierają zamiast nas. Chociaż gry kasynowe zgodnie z artykułami https://onlinecasinoprofy.com/pl/ charakteryzują się tym, że nie starają się wzbudzić empatii, ich postacie są jedynie maskotkami, ale są, i są potrzebne. Podsumowując, właściwe podejście do rozwoju postaci jest niezwykle ważną częścią gry, ponieważ wpływa na nasze emocje w nie mniejszym stopniu niż rozgrywka, fabuła i wszystko inne. Dlatego w tym artykule ujawnimy kilka szczegółów na temat tak ważnego aspektu gier.
Czym jest projektowanie narracji i jak wchodzi w interakcję z projektowaniem postaci?
Projektowanie narracji to proces tworzenia fabuły i fabuły gry. Obejmuje wybór gatunku, projekt świata gry, rozwój postaci i ich interakcje w ramach fabuły. Projektant postaci jest odpowiedzialny za tworzenie i rozwijanie postaci, które pomagają rozwijać historię i tworzą atmosferę gry.
Narracja i projektowanie postaci współdziałają, tworząc wyjątkowy i interesujący świat gry. Postacie są ważną częścią historii gry, a rozwijanie ich cech, motywacji i osobowości pomaga stworzyć spójny świat gry.
Co definiuje dobre i złe postacie w grach i jakie reakcje powinny one wywoływać u graczy?
Dobre postacie powinny być wyjątkowe, interesujące i zmotywowane. Powinny mieć różnorodne cechy i emocje, a także być realistyczne i autentyczne. Dobra postać powinna być również ważną częścią fabuły gry wpływająca na wydarzenia i inne postacie.
Dobre postacie powinny wzbudzać w graczach zaangażowanie emocjonalne, empatię, zrozumienie, zainteresowanie i ciekawość. Powinny być na tyle interesujące, aby gracze chcieli dowiedzieć się o nich więcej i rozwinąć fabułę gry.
Zasady i podejścia, których musi przestrzegać projektant narracji i projektant postaci, aby stworzyć dobry wizerunek w grze
Projektanci narracji i projektanci postaci muszą przestrzegać pewnych zasad i podejść podczas tworzenia dobrego obrazu w grze. Tutaj jest kilka z nich:
• Kieruj się zasadami mocnej dramaturgii i stwórz intrygującą fabułę.
• Rozwijaj postać za pomocą metody „mapy życia”, aby stworzyć bardziej kompletną i interesującą osobowość.
• Stwórz motywację postaci i spraw, aby była jasna i zrozumiała dla gracza.
• Rozważ różnorodność postaci i ich cechy.
• Twórz dynamiczne relacje między postaciami.
• Korzystaj z interakcji postaci, aby rozwijać fabułę.
• Kieruj się zasadą „pokaż, nie mów” i wykorzystuj środki świata gry do przekazywania informacji o fabule i postaciach.
• Nie ograniczaj swojej wyobraźni i twórz niepowtarzalne postacie.
• Zachowaj równowagę między narracją a rozgrywką.
• Skorzystaj z opinii graczy, aby ulepszyć narrację i postacie w grze.
Przykłady dobrych i złych implementacji narracji i projektowania postaci w grach
Dobre przykłady
• Geralt z Rivii, Wiedźmin 3: Dziki Gon – Geralt jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych postaci w świecie gier wideo, ponieważ twórcy stworzyli wyjątkową osobowość pełną złożoności, sprzeczności i wszechstronności. Ma własne motywacje i przekonania, które pomagają mu reagować na to, co dzieje się w grze i podejmować decyzje, które mają wpływ na fabułę. Wszystko to sprawia, że Geralt jest jedną z najbardziej zapadających w pamięć postaci w grach.
• Ellie, The Last of Us – Ellie to kolejny przykład dobrze wykreowanej postaci, która budzi w graczach wiele emocji. Ma wyjątkową chemię z bohaterem Joelem, dzięki czemu ich duet jest jednym z najlepszych w historii gier wideo. Deweloperzy z powodzeniem dopracowali również osobowość, charakter i motywacje Ellie, co pomogło graczom emocjonalnie zaangażować się w historię.
Złe przykłady:
• Lara Croft, Shadow of the Tomb Raider — w grze Lara Croft stała się mniej ludzka i bardziej stereotypowa, przez co gracze okazywali mniej empatii wobec jej postaci. Ponadto postać stała się bardziej jednowymiarowa i przewidywalna, a niespójne zwroty akcji sprawiły, że jej reakcje stały się mniej naturalne i nieprzekonujące.
• Connor, Assassin’s Creed III — postać Connora początkowo była obiecująca, ale ostatecznie nie spełniła oczekiwań graczy. Jego osobowość nie była dobrze rozwinięta, jego motywacje nie były jasne, a zwroty akcji pozostawiły wiele pytań bez odpowiedzi. W rezultacie gracze nie byli w stanie zaangażować się emocjonalnie w historię gry, co utrudniało sukces gry jako całości.
Wnioski
Projektowanie narracji i projektowanie postaci to ważne aspekty tworzenia gier, które muszą ze sobą współpracować, aby stworzyć wciągający świat gry. Dobre postacie powinny być wyjątkowe, interesujące i zmotywowane, a ich historie powinny wpływać na fabułę gry. Aby stworzyć przekonującą narrację i dobrze przedstawić postać w grze, projektanci narracji i projektanci postaci muszą przestrzegać pewnych zasad i podejść, takich jak tworzenie złożonych osobowości, motywacji i wykorzystywanie różnorodnych relacji między postaciami.
Przykłady dobrego opowiadania historii i projektowania postaci w grach obejmują gry takie jak Wiedźmin 3: Dziki Gon, The Last of Us i Mass Effect. Pokazują, jak dobrze zaprojektowane postacie mogą pomóc w stworzeniu ciekawego i angażującego emocjonalnie świata gry. Ale ważne jest również, aby wziąć pod uwagę złe przykłady, aby uniknąć błędów w procesie tworzenia gry.
Zastosowanie odpowiednich podejść i zasad do narracji i projektowania postaci może pomóc w stworzeniu wciągającego i bogatego emocjonalnie świata gry, który zapewni graczom wspaniałe wrażenia.
Dodaj komentarz
0 KOMENTARZ