Najbardziej dochodowe gry w historii

Ostatnio aktualizowane: 24.06.22

 

Gdy fajne gry wojenne stają się coraz popularniejsze, ich producenci się bogacą, ponieważ każdy zainteresowany jest potencjalnym klientem. Gracze chętnie sprawdzają rozgrywki, które zyskały sławę i wysokie dochody. Jesteś ciekaw, która z nich przyniosła najwyższe zyski? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

World of Warcraft

Na pierwszym miejscu najbardziej dochodowych gier w historii znajduje się World of Warcraft. Wyprodukowana przez amerykańską firmę Blizzard Entertainment w 2004 roku zyskała ogromną popularność. Po przejściu Legionów i Plagi świat jest zrujnowany, a nacje, które przetrwały, dzielą się na poszczególne grupy i tworzą swoje miasta, aby odbudować to, co upadło. Gra zarobiła ponad 10 miliardów amerykańskich dolarów. World of Warcraft jest grą płatną. Oprócz zakupu wymaganego oprogramowania, konieczne jest także wnoszenie stałej opłaty (abonamentu) za grę na serwerach.

 

Call of Duty: Black Ops

Seria gier Call of Duty od zawsze cieszyła się dużym zainteresowaniem. Gracze pochłonięci byli emocjonującymi rozgrywkami i z utęsknieniem wyczekiwali kolejnych części wojennych potyczek. Wydana przez Activision w 2010 roku jako siódma z serii, Call of Duty: Black Ops zarobiła ponad 1,5 miliarda dolarów. Przez większość zawodników ta część uznawana jest za jedną z najlepszych ze względu na rozbudowaną fabułę i dostępność interesujących trybów gry. W sumie cała seria Call of Duty zarobiła ponad 15 miliardów dolarów.

 

League of Legends

Najpopularniejsza gra sieciowa League of Legends zarobiła około 9 miliardów dolarów. Dzięki interesującym postaciom (każda z nich przynależy do innego regionu i ma swoją historię), szerokiemu wyborowi skórek, a także dynamicznej rozgrywce stała się ulubionym zajęciem wielu osób na całym świecie. Jest jedną z dyscyplin e-sportowych, w której zespoły z całego świata walczą o nagrody w różnych turniejach. Częste modyfikacje i nowości przyciągają rzeszę fanów popularnej Ligi Legend. Jak podaje jeden z portali istnieje około 350 milionów kont na wszystkich serwerach. Nie wszystkie są aktywne, jednak liczba ta jest imponująca.

 

Halo

Militarna gra Halo z elementami science fiction zarobiła ponad 5 miliardów dolarów. To seria strzelanek pierwszoosobowych, których akcja rozgrywa się w XXVI wieku. Fabułę stanowi konflikt rasowy pomiędzy ludźmi, a koalicją obcych. Gra wyróżnia się wysoką oprawą dźwiękową i graficzną. Wizualne efekty pozwalają na przeniesienie się do międzygalaktycznej stacji i walkę z obcymi. Cykl Halo pobił wiele rekordów. Według szacunków, w pierwszym dniu sprzedaży gry Halo: 3 osiągnięty zysk przekroczył 170 milionów dolarów. Kolejnym rekordem jest (według ostrożnych obliczeń) przekroczenie progu 50 milionów sprzedanych egzemplarzy serii (do końca 2012 roku).

 

 

Battlefield

Gry z serii Battlefield cieszą się dużą popularnością. Z obliczeń wynika, że cykl zarobił około 3 miliardów amerykańskich dolarów. Pierwsza część została wydana w 2002 roku przez studio EA DICE. Ostatnia natomiast w 2018 roku. Rozgrywka opiera się na współpracy pomiędzy zawodnikami. Zmagania odbywają się na dużych mapach, a gracze do dyspozycji mają najróżniejszą broń i pojazdy. Akcja gry toczy się w czasach II wojny światowej, wojny wietnamskiej, a także fikcyjnych konfliktów zbrojnych, które odbywają się w czasach współczesnych i niedalekiej przyszłości.

 

Gears of War

Gears of War to strzelanka trzecioosobowa, wyprodukowana przez Epic Games w 2006 roku. Akcja rozgrywa się na planecie podobnej do Ziemi. Mieszkańcy toczyli tam wojnę o surowce. W końcu, gdy odkryli nowe źródło energii konflikt został zażegnany, jednak nie był to koniec ich kłopotów. Spod powierzchni planety wyszły istoty zwane szarańczą, które zabiły 80% ludzkości. Ci, którzy przeżyli ukryli się w bezpiecznym miejscu i zaczęli toczyć bój z nieprzyjacielem. Gra zarobiła 1 miliard amerykańskich dolarów (do 2011 roku).

 

Clash of Clans

Komputerowa gra strategiczna Clash of Clans została stworzona przez fińską firmę Supercell. Na samym początku rozgrywki gracz otrzymuje osadę, którą musi ulepszać i rozwijać stawiając nowe budynki i rekrutując jednostki. Zawodnicy mogą atakować osady innych współgraczy. Dzięki możliwości przyłączania się do klanów mogą łączyć siły z pozostałymi i razem walczyć przeciwko nieprzyjacielskim oddziałom. Do 2018 roku gra zarobiła ponad 8 miliardów dolarów.

 

Heroes of the Storm

Sieciowa gra komputerowa Heroes of the Storm wydana została w 2015 roku przez firmę Blizzard Entertainment. Rozgrywka łączy postaci z uniwersów Warcrafta, Diablo, StarCrafta i Overwatcha. Zmagania skupiają się na walkach 5-osobowych drużyn, dobieranych przez specjalną usługę. Szeroki wybór postaci (łącznie 79 bohaterów podzielonych na 6 ról: tank, uzdrowiciel, brutal, pomocnik, dystansowy zabójca i zabójca w zwarciu) oraz map (w sumie 14 lokacji) pozwala na wielogodzinną, pełną wrażeń rozgrywkę. Gra zarobiła ponad miliard amerykańskich dolarów (do 2017 roku).

StarCraft

Celem gry StarCraft jest wyeliminowanie wszystkich przeciwników. To strategiczna rozgrywka czasu rzeczywistego, a celem gracza jest zdobycie odpowiedniej ilości materiałów, aby móc rozbudować bazę. Zmagania są niezwykle wymagające, ponieważ różnice wśród stron konfliktu są niezauważalne, a jedyną przewagą są umiejętności zawodnika. Gra zarobiła ponad miliard dolarów (do 2017 roku).

 

 

Dodaj komentarz

0 KOMENTARZ